13

13

13

من متولد
سیزدهمین
روز یکی از ماه های یکی از
سال های خدا هستم
از تاریخ تولد که بگذریم
مجموع اعداد شماره شناسنامه من می شود
سیزده
و همین طور تعداد حروف اسم و فامیلم
و ...
من که از 13 جز خیر چیزی ندیدم ...
و با افتخار می نویسم
من خود آن سیزده ام ...

طبقه بندی موضوعی

پائیز...

چهارشنبه, ۲ مهر ۱۳۹۳، ۰۴:۴۸ ب.ظ


سرنوشت :

سلام و ادب و احترام و دیگر هیچ

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

پائیز


این روزها باید فقط پائیز باشی!

روباه یا گرگ درنده نیز باشی!


وقتی همه چاقو صفت مشغول کارند،

خوب چاره ای هم نیست باید تیز باشی!


باید بترسند از تو تا سالم بمانی!

باید برای کودکان چون جیز باشی!


چیزی بدون چیز پابرجا نمانده!

این را نفهمیدم که باید چیز باشی!


از دشمنت که هیچ بگریزی ز یاران!

مانند ماهی های دریا لیز باشی


باید در این خمپاره باران تباهی

هر لحظه آماده برای خیز باشی!


وقتی بزرگان در مظان اتهام اند

بهتر که در بین بزرگان ریز باشی!


فردا نوای "قِف"* تو را خواهد نگه داشت

ای وای اگر امروز پشت میز باشی!

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

پانوشت

* " وَقِفُوهُمْ إِنَّهُم مَّسْئُولُونَ " (الصافات آیه 24)

+ دعای خیر و التماس دعا

نظرات  (۱۳)

  • امیـــــد ...

  • جز گمراهان چه کسی از رحمت پروردگارش نومید می شود؟
    حجر:56
    چند روزی نبودم اما حالا هستم منظر حضور گرمتون هستم ...
    ممنون که سر زدید ...
    پاسخ:
    سلام
    منم نبودم

    سلام زیباست.

    به منم سر بزنید.

    پاسخ:
    سلام
    ممنون
    زدیم سر
  • در مسلخ عشق
  • دوست دارم که به درگاه خدا گریه کنم
    دست بردارم و با حال دعا گریه کنم
    در شب قدر نکردم عمل مقبولی
    حال بنشینم و بر جرم و خطا گریه کنم
    عرفه آمد و محزون وخجالت زده ام
    دوست دارم که به مانند گدا گریه کنم


    پیامبر اکرم(ص) می‌فرماید:


    «خداوند در هیچ روزی به اندازه روز عرفه، بندگان خود را از آتش جهنم آزاد نمی‌کند»


    «در میان گناهان، گناهانی است که جز در عرفات بخشیده نمی‌شود»

    پیامبر اکرم(ص) می‌فرماید:

    «خداوند در هیچ روزی به اندازه روز عرفه، بندگان خود را از آتش جهنم آزاد نمی‌کند».[4]

    «در میان گناهان، گناهانی است که جز در عرفات بخشیده نمی‌شود».

    - See more at: http://tebyan-zn.ir/News-Article/Religion_Thoughts/exemplum_anecdote_religious/2010/11/15/11486.html#sthash.1E6cFfdJ.dpuf
    پاسخ:
    سلام
    جای شما خالی عرفه حرم امام رضا (ع)
    زندگی برگردن افتاده‌ ست یاران 
    چاره چیست ؟
    چند روزی
    هر چه باداباد باید زیستن

    بیدل
    باید برای کودکان چون جیز باشی!!!!
    خیلی جالب بود سیزده جان...

    پاسخ:
    سلام
    یاالله
    چه عجب برادر
    کم پیدایی ؟
    ممنون
  • در مسلخ عشق
  • سلام...
    ممنون که سرزدید. و بابت لطف که نسبت به کرسی دارید.
    همه عکس های وبلاگ تقدیم به شما...
    معمولا از گوگل پیدا میکنم.
    پاسخ:
    سلام
    تشکر
    لطف کردید
  • محب علی(ع)
  • پائیز مومن

    یعنی برگ ریزان گناه

    فرقی ندارد؛

    کدام ماه های سال...

    پاسخ:
    خیلی حال داد
    وب شما را هم دیدم
    فوق العاده بود
  • در مسلخ عشق
  • سلام ؛ ای بابا از دست این روزگارچه بر سر شاعر ما آورده که سروده:
    «وقتی بزرگان در مظان اتهام اند / بهتر که در بین بزرگان ریز باشی!»
    زیبا بود.
    پاسخ:
    سلام و ارادت
    به قول استاد عظیمی مهر شعر حتما و قطعا آینه حالات درونی شاعر نیست!

    "وقتی بزرگان در مظان اتهام اند

    بهتر که در بین بزرگان ریز باشی!"


    سلام.

    شعر خوبی بود.

    مخصوصااین بیت بالا...

    درود بر شما!



    عیدتون مبارک!

    فراوان التماس دعا،

    یا حق.


    پاسخ:
    سلام
    ممنون
    لطف مدامتان را سپاس
    سلام
    مجدد خواندم
    قشنگ بود رگه هایی طنز هم داشت :)

    ****

    بی تو تقویم پر از جمعه بی حوصله هاست
    و جهان مادر آبستن خط فاصله هاست
    ******
    گاه و بیگاه پُر از پنجره های خطرم
    به سرم میزند این مرتبه حتما بپرم

    گاه و بیگاه شقیقه ست و تفنگی که منم
    قرص ماهی که تو باشی و پلنگی که منم

    چمدان دست تو و ترس به چشمان من است
    این غم انگیزترین حالت غمگین شدن است

    قبل رفتن دو سه خط فحش بده،داد بکش
    هی تکانم بده،نفرین کن و فریاد بکش

    قبل رفتن بگذار از تهِ دل آه شوم
    طوری از ریشه بکش ارّه که کوتاه شوم

    مثل سیگار،خطرناک ترین دودم باش
    شعله آغوش کنم حضرت نمرودم باش

    مثل سیگار بگیرانم و خاکستر کن
    هر چه با من همه کردند از آن بدتر کن

    مثل سیگار تمامم کن و ترکم کن باز
    مثل سیگار تمامم کن و دورم انداز

    من خرابم بنشین،زحمت آوار نکش
    نفست باز گرفت،این همه سیگار نکش

    علیرضا آذر
    ***********

    تو را بخشیدم آن‌ روزی که از من رد شدی، آری
    که پل‌ها خوب می‌فهمند مفهوم «گذشتن» را...

    حسین زحمتکش
    پاسخ:
    سلام
    لطف دارید
    شوخ طبعی های من داره به شعرم هم سرایت میکنه

    چرا این اشعار ناب را در پیاده رو آپ نمی کنی ؟
    سلام 

    اولاش یه کم مطالب جای بحث داره
    در کل احسنت
    .
    .
    .
    یا علی
    پاسخ:
    سلام
    اولاش در مقام طعنه است...

    یاعلی
    خداوندا این چه حکمتیست که عده ای راه میروند
     تا غذایشان هضم شود
    و عده ای میدوند
     تا گرسنه نمانند
    پاسخ:
    کار ما نیست شناسایی راز گل سرخ...
    سلام
    احسنت
    بسیار عالی
    پاسخ:
    سلام
    ممنون
    لطف دارید

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی