13

13

13

من متولد
سیزدهمین
روز یکی از ماه های یکی از
سال های خدا هستم
از تاریخ تولد که بگذریم
مجموع اعداد شماره شناسنامه من می شود
سیزده
و همین طور تعداد حروف اسم و فامیلم
و ...
من که از 13 جز خیر چیزی ندیدم ...
و با افتخار می نویسم
من خود آن سیزده ام ...

طبقه بندی موضوعی

دلنوشته های سیزده از 1 تا 13

شنبه, ۲۴ آبان ۱۳۹۳، ۱۰:۲۷ ق.ظ
دلنوشته 13


سید جواد ذاکر


خدا جمیع رفتگان را بیامرزه ...
همه را ، چون همه به غفران و رحمت الهی محتاجیم ...
این روزها همه جا حرف از مرتضی پاشایی عزیز بوده و هست ...
تا دیروز حرف از بیماری و امروز حرف از کوچ ابدی مرتضی ....
اینترنت و تلویزیون و رادیو و مردم و ....... همه شدن مرتضی پاشایی ....
خوب این خیلی خوبه که مردم و رادیو و تلویزیون و اینترنت و .... هنرمندان مملکت را اینقدر احترام می کنند ....
اما من در این همه هیاهو بی اختیار فقط به فکر سید مظلومی هستم که وقتی فوت کرد صدای کسی در نیامد و صدای ما هم به کسی نرسید !
من شخصا (ومطمئنا اکثر هیئتی ها) صدا و سیما را تا ابد به خاطر سانسور خبری فوت سید جواد ذاکر نخواهیم بخشید ...
و پوشش عروج هر کسی داغ ما را تازه می کند ....
برای شادی روح جمیع رفتگان خاک صلوات ...

شنبه بیست و چهارم آبان ماه 1393 

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

ادامه دلنوشته ها در ادامه مطلب ....

دلنوشته 12


آغوش من دروازه های تخت جمشید است
می خواستم  تــو  پادشاه  کشورم  باشی..

آتش کشیدی پایتــخت شــور و شعــــرم را
افسوس که می خواستی اسکندرم باشی..

این روزها حتی شبیه سایه ات هم نیست
مردی کــه یک شب بهترین تعبیر خوابم بود

مردی که با آن جذبه ی چشمِ رضاخانیش
یک  روز  تنهـــا  علت  کشف  حجابــم بود

در  بازوانت  قتلــگاه  کوچکـــی  داری
لبخند غارت می کند، آن اخــم تاتاریت

بر  باد  دادی  سرزمین  اعتمــادم  را
با ترکمنچـــای خیانت های قاجاریت

در شهـــرهای مرزی پیراهنم جنگ است
جغرافیای شانه هایت تکیه گاهم نیست

دارم  تحصـن  می کنم  با  شعــــر  بر  لبهـــات
هر چند شرطی بر لب مشروطه خواهم نیست

من قرنهــا معشوقه ی تاریخی ات بودم
دیگر برای یک شروع تازه فرصت نیست

من دوستت دارم  ... بغل کــن گریه هایم را
لعنت به تاریخی که حتی درس عبرت نیست...

رویا ابراهیمی

این روزها حتی شبیه سایه اش هم نیست
مردی کــه یک شب بهترین تعبیر خوابت بود

مردی که با آن جذبه ی چشمِ رضاخانیش
یک  روز  تنهـــا  علت  کشف  حجابــت بود

+++ این دو بیت آخر که جواب داده فوق العده ست


این اشعار هدایای دوست خوبم پیاده روست به سیزده 


شنبه بیست و نهم شهریور ماه 1393 

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------



دلنوشته 11


می‌نوشمت که تشنگی‌ام بیشتر شود
آب از تماس با عطشم شعله‌ور شود

آنگاه بی‌مضایقه‌تر نعره می‌کشم
تا آسمان ِ کر شده هم با خبر شود

آن‌قدرها سکوت تو را گوش می‌دهم
تا گوشم از شنیدن ِ بسیار کر شود

تو در منی و شعرم اگر «حافظانه» نیست
«عشقت نه سرسری ست که از سر به در شود»

آرامشم همیشه مرا رنج داده‌است
شور خطر کجاست که رنجم به سر شود؟

مرهم به زخم ِ بسته که راهی نمی‌برد
کاشا که عشق مختصری نیشتر شود

محمدعلی بهمنی
*
عاقبت دستانمان رو می شود با شعرها
مثل چشمانی که بعد از گریه ها پف می کنند...

شنبه بیست و نهم شهریور ماه 1393 

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------



دلنوشته 10

به تو خو کرده ام، مانند "سربازی" به "سربندش"

تو معروفی به دل کندن... مونالیزا به لبخندش

 

تو تا وقتی مرا سربار می بینی، نمی بینی-

-درخت میوه را پرُبار خواهد کرد پیوندش!

 

به تو تقدیم کردم از همان اول، دلت را زد...

بهای شعر هایم را بپرس از آرزومندش!

 

به دنیا اعتباری نیست، این حاجی بازاری

نه قولش قول خواهد شد نه پا برجاست سوگندش

 

گریزی نیست جز راه آمدن با مردم پابند

همیشه کفش تقدیرش گره خوردست با بندش

 

به غیر از رفتنت چیزی اگر هم بوده، یادم نیست

چنان شعری که میماند به خاطر آخرین بندش

 

چه حالی داشتم با رفتنت؟ "سربسته" می گویم

شبیه حال مردی شاهد اعدام فرزندش...


حسین زحمتکش


+ تشکر ویژه از آقا حسین عزیز که اجازه نشر این غزل زیبا را داد

++ وبلاگ حسین زحمتکش غزلستان

شنبه اول شهریور ماه 1393 

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------



دلنوشته 9

در سال ۱۳۴۸ وارد نیروی هوایی شدم . در بدو ورود می بایستی یک سری آموزشها را در نیروی هوایی می دیدیم که از آن جمله آموزش زبان انگلیسی بود.این کلاس ها شروع آشنایی چندین ساله ی من با عباس بابایی بود…


ایشان شخصیت خاصی داشتند واز همه متمایز بودند. در آن دوران بیشتر استادان زن بودند از جمله استاد کلاس زبان که یک زن آمریکایی بود.



این استاد زبان برای اینکه فرهنگ مبتذل غرب را رواج دهد، به دانشجویان پیشنهاد شرم آوری داد که، اگر کسی امتحان پایان ترم را ۲۰ بگیرد من یک شب با او خواهم بود. بعد از اعلام نمرات عباس ازهمه نمره اش بیشتر بود او امتحان را ۱۹ گرفته بود. من برگه او را که دیدم تعجب کردم زیرا او یک کلمه ساده را غلط نوشته بود .


و آن استاد هم به عباس گفت: تو عمدأ این کلمه را غلط نوشته ای تا با من نباشی. آنجا بود که من به عظمت روحی عباس پی بردم. ایشان با این کار درس تقوا و عفت و بزرگواری را به دیگران آموخت…


راوی: «عظیم دربند سری» یکی از دوستان قدیمی شهید بابایی.

چهارشنبه 29 مرداد ماه 1393 

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------


دلنوشته 8


دوباره چشم سیاه تو خیره سر شده است
و این برای من امروز دردسر شده است


در آتشی که تو افروختی میان دلم
تمام زندگی ام باز شعله ور شده است


از آن زمان که تو مضمون شعر من شده ای
غزل نوشتنم انگار ساده تر شده است


میان این همه عید سعید در تقویم
دوباره قسمت من سیزده بدر شده است


به پای قافیه پیچیده پیچک زلفت
و رشته رشته ی موی تو حیله گر شده است


تو پرخروشی و در موج های گیسویت
تمام درک من از عشق غوطه ور شده است


حواسپرت تو هستم... ببخش... این حالت
همیشه بوده و چندی است بیشتر شده است


محمد عابدینی

شنبه 20 مرداد ماه 1393 

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------



دلنوشته 7


شاید دو تار موی تو پیش دو چشم تار
رقصیده بود بر بدن کوزه دوتار

دستی کشید پیر به سیم و به پرده ها
زخمی نشست بر دل صدپاره انار

رقصی چنین میانه میدان نبود و بود
کار من و دل و غزل عاشقانه زار!

شاید دو لب ،دو غنچه تب در سکوت محض
آرام باز و بسته شد و ساز شد دچار

من هم دچار چشم تو بودم که شعرهام
این گونه اند بی تو غریبان بی قرار

ماهی منم،منم قزل آلا که رفتنش
یک عمر بوده است خلاف تو آبشار

دیگر شنا نمی کند این خسته غریب
ما را به رودخانه رسانده ست روزگار

این رودخانه خانه من بوده از ازل
خانه بهشت بود چرا کرده ام فرار

برگشته ام به اصل خودم، شب نشینی است
من شعر تازه دارم و تو می زنی دو تار


چهارشنبه 15 مرداد ماه 1393 

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------



دلنوشته 6



دریافت



دوشنبه 13 مرداد ماه 1393 


----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------




دلنوشته 5

آیت الله بهجت




 پنجشنبه 09 مرداد ماه 1393 

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------





دلنوشته 4

حاج میثم مطیعی

و منیب حسابی کولاک کردند ...

خدا به هر دو خیر بدهد....


لبیک یا علی...

لبیک یا حسین...


یکشنبه 05 مرداد ماه 1393 

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------




دلنوشته 3


آه جز آینه ای کهنه مرا همدم نیست

 پیش چشمان خودت اشک بریزی کم نیست


یک خود آزاری زیباست که من تنهایم

 لذتی هست در این زخم که در مرهم نیست


اشتیاقی به گشوده شدن این گره نیست

ور نه تنهایی من که گره اش محکم نیست


من از این فاصله ها هیچ ندارم گله ای

هر چه تقدیر نوشتست بیفتد غم نیست


لذتی نیست اگر درد نباشد قبلش

لذتی بیشتر از شور پس از ماتم نیست


بی سبب درد که هم قافیه با مرد نشد

آدم بی غم و بی درد دگر آدم نیست


تو نبین ساکت و ارام نشستم کنجی

حرف نا گفته زیاد است ولی محرم نیست


سید تقی سیدی

منبع : جادوی شعر (همون زیباترین اشعار عاشقانه معاصر سابق!!!)



شنبه 04 مرداد ماه 1393   

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------



دلنوشته 2

هزار ماه دعای فرج برایت خواهیم خواند ...


یکشنبه 29 تیرماه 1393   مصادف با 22 رمضان المبارک 1435   شب قدر

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------




دلنوشته 1

چقدر جالب اولین دل نوشته همین الان رسید :


سیزده فضیلت امیرالمومنین (علیه السلام)


جابربن عبدا... انصاری می گوید: به راستی که از رسول خدا(ص) درباره علی علیه السلام فضیلت هایی شنیدم که اگر یکی از آن ها در مردم بود به همان اکتفا می کردند از قبیل

1.فرمایش آن حضرت: به هر که مولا منم، علی است مولای او

2.و فرمایش دیگرش: علی نسبت به من به جای هارون است نسبت به موسی

3.و فرمایش دیگرش: علی از من است و من از او

4.و فرمایش دیگرش: علی مانند خود من است؛ فرمانبری از او فرمانبری از من است و نافرمانی از دستور او، نافرمانی از دستور من است

5.و فرمایش دیگرش: جنگ علی، جنگ خداست و صلح علی، صلح خدا

6.و فرمایش دیگرش: دوست علی دوست خداست و دشمن علی دشمن خدا

7.و فرمایش دیگرش: علی حجت خدا و جانشین اوست، در میان بندگانش

8.و فرمایش دیگرش: دوست داشتن علی ایمان است و کینه او را به دل گرفتن، کفر

9.و فرمایش دیگرش:حزب علی حزب خداست و حزب دشمنان علی حزب شیطان است

10.و فرمایش دیگرش: علی با حق است و حق با علی است این دو از هم جدا نمی شوند تا در کنار حوض بر من وارد شوند

11.و فرمایش دیگرش: علی تقسیم کننده بهشت و آتش است

12.و فرمایش دیگرش: هر کس از علی جدا شود، در حقیقت از من جدا شده است و هر کس از من جدا شود در واقع از خدای عزوجل جدا شده است

13.و فرمایش دیگرش: فقط پیروان علی در روز قیامت رستگارند.

(الخصال الممدوحة و المذمومة، باب ثلاثه عشره خصله، ج۵)


جالب بود 13 تا بود امروز هم شهادت مولا ...


شنبه 28 تیرماه 1393   مصادف با 21 رمضان المبارک 1435 

----------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

نظرات  (۴)

خیلی عالی بود...

زیارت قبول......

            التماس دعا

پاسخ:
چاکریم

جای شما خالی
هم کربلا هم مشهد

یا علی
سلام علیکم.خدا بیامرزتش...
پاسخ:
سلام
یا الله چه عجب برادر
ظهور کردید

خدا جمیع رفتگان را بیامرزه
سلام اخوی
زیارت قبول
خوش ب سعادتتون :))
پاسخ:
سلام
جای همه شیعیان مولا امیرالمومنین کربلا خالی بود
انشاالله در جوار حریم رضوی دعاگویتان خواهم بود

یاعلی

اربابم
همه دارند ب پابوسی تو می آیند
طبق معمول ...
پاسخ:
سلام
نائب الزیاره همه دوستان بودم
این دلتنگی ها خودش عالمی ست
یاعلی

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی