13

13

13

من متولد
سیزدهمین
روز یکی از ماه های یکی از
سال های خدا هستم
از تاریخ تولد که بگذریم
مجموع اعداد شماره شناسنامه من می شود
سیزده
و همین طور تعداد حروف اسم و فامیلم
و ...
من که از 13 جز خیر چیزی ندیدم ...
و با افتخار می نویسم
من خود آن سیزده ام ...

طبقه بندی موضوعی

دیوان دیوانه !!!

شنبه, ۲۵ مرداد ۱۳۹۳، ۰۵:۰۵ ب.ظ

سرنوشت :
سلام دوستان خوبم

میدونم که معمولا غزل هایی که بر اساس یک مصرع یا بیت خاص شکل می گیرند و رسالتشون فقط آوردن اون مصرع ، یا بیت خاص باشه زیاد جالب از آب در نمیان ولی این غزل داستان داره :

قضیه بر میگرده به اون موقعی که من واقعا بدون رعایت ردیف و قافیه و وزن گاها کلماتی به هم میبافتم ، (البته واقعا الان هم ادعایی در این زمینه ندارم)

اون موقع (به خیال خودم) غزلی نوشتم که از نظر محتوایی خیلی به خودم چسبید ...

"یک شاعر دلشکسته دیوانه شده"

یا

"دیوان شده بود شعرهایش اما

دیوانه کسی بود که دیوانه شده"

یا

"از بس که غزل سرود شاعری یادش رفت"

از اون مصرع ها و ابیاتی بود که با تمام ناشی گری وقتی در اون شعر اومد خودم و البته چندتا از دوستانم را کیفور کرد .

چندی پیش تصمیم گرفتم اون شعر را تصحیح کنم که از بس داغون بود نشد !!!

بنابراین تصمیم گرفتم با هدف هدر نرفتن ترکیب های اون شعر غزلی بر اساس قافیه "دیوانه" بنویسم که حاصل غزلی شد که در ادامه می آید :

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

divane-divane-13

از رفتن اوست خانه ویرانه شده،

دلها که شکست عشق بی خانه شده!


من او شده بودم، او دلش با دگری!

دل با من و او چقدر بیگانه شده!


سرتیتر خبرهای همه این حرف است:

یک شاعر دلشکسته دیوانه شده!


از بس که غزل سرود شاعری یادش رفت!

از بس که غزل سرود فرزانه شده!


دیوان شده بود شعرهایش اما،

دیوان کسی بود که دیوانه شده!!!


برگشت بدون معذرت، بی خواهش!

حالاست که وقت عفو مردانه شده!

--------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

پانوشت :

واقعا دست من نیست که آخر هر مصرع یا بیتی علامت تعجب میاد خوب لابد تعجب هم داره !

دعا کنید این حیرانی ما هم بهتر بشه !!!

امیدوارم روزنامه جام جم ما را بابت دستکاری صفحه اولش عفو کنه و کار به شکایت و دادگاه و ... نکشه !!!

راستی دوستان دلنوشته های سیزده را فراموش نکنید سر بزنید ...

یاعلی

نظرات  (۱۱)

  • امیـــــد ...
  • اللَّهُمَّ صَلِّ عَلَى عَلِیِّ بْنِ مُوسَى الرِّضَا الْمُرْتَضَى.. 
    .
    .
    یک نگاهـت رو بـه راهـم می کـنـد ؛
    راهی ام کن بـه راهـت ...

    سلام علیکم ... در شب میلاد آقا امام رضا  در مشهد مقدس نائب الزیاره ی شما هستم انءشاالله ...
    پاسخ:
    سلام امید جان
    بزرگواری
    التماس دعا
    سلام دوست عزیز
    ممنون از حضورت ونظرلطفت
    شرمنده بابت تاخیر،آخه مدتی رو نبودم!
    والا من هم گه گاهی مینویسم اما ترانه!
    نمیتونم تخصصی نظربدم راجع به این شعرت چون تخصص ندارم مثه خودتم!
    ولی در کل کارخوبی بود،به امیدشعرهای بهتروبالاترازاین!موفق باشی!
    راستی ازوبت خوش اومد لینک کردم!ممنون میشم لینکم کنی!
    یاعلی
    پاسخ:
    سلام
    ممنون که اومدید و نظر دادید
    منم خودم چند وقتی نبودم
    یا علی
    سلام مجدد.
    بابت تکرار کامنت بار قبل ببخشید.
    خب چرا یکی اش رو حذف نکردید؟!!
    پاسخ:
    سلام
    چرا حذف کنم ؟
  • حسین زحمتکش
  • سلام.

    موردی نداره بزرگوار.

    باعث افتخار هم هست.

    یا علی مدد

    پاسخ:
    سلام
    چاکریم آقا حسین
  • درویش درویشی راد
  • راس میگه قشنگتره هااااااا
    پاسخ:
    چی ؟؟؟!!!
    سلام.
    بجز یک مصرع که دوستان هم به اشکال وزنی اش اشاره کردند، بقیه ابیات بسیار خوب بود...
    بخصوص این مصرع:
    "دلها که شکست عشق بی خانه شده!!"

    موفق باشید،
    یا حق.
    پاسخ:
    2 بار نظر دادید ؟؟؟!!!
    سلام.
    بجز یک مصرع که دوستان هم به اشکال وزنی اش اشاره کردند، بقیه ابیات بسیار خوب بود...
    بخصوص این مصرع:
    "دلها که شکست عشق بی خانه شده!!"

    موفق باشید،
    یا حق.
    پاسخ:
    سلام
    ممنون از لطفتون

    سلام
    از نظر وزنی نتونستم مصرع

    "از بس که غزل سرود شاعری یادش رفت!" 

    رو با بقیه ابیات هم آهنگ بخونم :((((

    پاسخ:
    بارها گفته ام و بار دگر می گویم
    بنده حقیر هیچ ادعایی در زمینه اصول شعر ندارم
    واقعا میگم
    وزن این بیت هم نمی دونم درسته یا نه !!!!!!!!!!
    سلام
    احسنت
    بسیار عالی
    پاسخ:
    لطف دارید
    ممنون
  • در مسلخ عشق
  • سلام، این عکس و دستکاری توی روزنامه و سرتیر و شعر همه در اوج بودند، احسنت.
    شاعری دیوانه شده.
    همه ، عکس، شعر و... همه زیبا بودند،10تا لایک داشت.
    پاسخ:
    بزرگوارید
    ممنون
    لایک شما هم لایک داره

    مثل همیشه قشنگ بود

    بیت اصلی شعرتون دستکاری کردم!  به این شکل خواندمش قشنگ تر نیست ؟

    سرتیتر خبرهای جهان این شده است:

    یک شاعر دلشکسته دیوانه شده!


    ببخشید دست بردم تو شعر!

    پاسخ:
    از لطفتون ممنون
    نظر متفاوت یک نعمته
    یعنی اینکه یه مخاطب داشته باشی که همون مضمون را از دید دیگری ارائه بده خیلی خوبه
    ممنون بابت حضور گرمتون

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی