13

13

13

من متولد
سیزدهمین
روز یکی از ماه های یکی از
سال های خدا هستم
از تاریخ تولد که بگذریم
مجموع اعداد شماره شناسنامه من می شود
سیزده
و همین طور تعداد حروف اسم و فامیلم
و ...
من که از 13 جز خیر چیزی ندیدم ...
و با افتخار می نویسم
من خود آن سیزده ام ...

طبقه بندی موضوعی

یا علی انت الصراط المستقیم ...

چهارشنبه, ۱۱ تیر ۱۳۹۳، ۰۷:۴۹ ب.ظ

سرنوشت :

سلام و ادب و احترام

+ شرمندگی از این همه لطف و محبت و مهربانی

غزلی به مناسبت ماه رمضان تقدیم می کنم که البته خودم می دونم خیلی جای کار داره بنابراین ممکنه این غزل تصحیح بشه ...

البته اشکالی نداره اینم برا خودش سبکی خواهد شد تصحیح آنلاین ...


---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ya Ali


از گلو تا آسمان داریم آهی مستقیم

هر که کج رفته است برگردد به راهی مستقیم


گفت احمد "یاعلی انت الصراط المستقیم"

بی علی در قعر صد چاهیم چاهی مستقیم


زندگی هامان شده الاکلنگ راه و چاه

گاه بی راهه بپیمائیم گاهی مستقیم


گفت آن پیر خمینی راه قدس از کربلاست

قم - مشهد ، کربلا تا قدس راهی مستقیم


هیچ ماهی راه جنت اینقدر آسان نبود

ماه روزه رو به جنت هست ماهی مستقیم


---------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

پانوشت

این روزها دعا برای فرج را فراموش نکنیم

به گمانم یک "اللهم عجل لولیک الفرج" گفتن موقع افطار زیاد سخت نباشد

+ نقیضه عباس احمدی بر غزل "بهتر است" استاد فاضل نظری هم به پست قبلی اضافه شد . پیشنهاد می کنم حتما بخوانید ...

التماس دعا

یاعلی

نظرات  (۱۳)

  • امیـــــد ...
  • منتظر نظراتتون در مورد این پستم هستم ببینید لطفا 

    http://hes-dobare.blog.ir/1393/05/25
    پاسخ:
    نامه دوم فوق العاده بود
  • سیدمحسن علوی
  • سلام
    استفاده کردیم...
    ماهم با 13 خیلی حال میکنیم...
    یاحق..
    پاسخ:
    سلام
    تشکر که سر زدید و نظر دادید
    شما بزرگوارید
    مشغول مرور وب شما هستم...
  • کربلایی سید علیرضا
  • تو این شب ها ما رو خیلی دعا کنید
    پاسخ:
    سلام
    محتاجیم به دعای فرج

    یاعلی
  • امیر سهرابی
  • نه کافر نه مجوس و بت پرستند
    فقط با دست حق پیمان نبستند
    شبانگاهان به قصد رستگاری
    ترازوی عدالت را شکستند 
    پاسخ:
    احسنت
    ممنون
    یاعلی
    ده روزه نیستم...
    ولی هنوز به روز نیستید...
    پاسخ:
    سلام برادر
    حواسم هست ده روزه نیستی
    هر چی سر زدم وبت آپ نمیشد
    یه غزل آماده دارم
    اما ایام شهادت بود گفتم فعلا وب مزین به نام مبارک امیرالمومنین (ع) باشه بهتره
    انشاالله بعد شب های قدر به روز می کنم

    ...
    تقدیر وقتی مهر شد سخت است تغییرش ...

    اینم یه مصرع از غزلی که بناست بعد شب های قدر بگذارم

    ممنون که لطف داری و پیگیری .
    التماس دعا
    یاعلی
  • علی رضا زارعی
  • وبلاگ جدیدم
    alir3zazar3i.blog.ir
    پاسخ:
    سلام
    این وب که جدید نیست از آذر 92 تا حالا هم آپ نشده !!!
  • مردی بنام شقایق ...
  • سلام جناب برادر /خواهر سیزده

    شرمنده مضمون شعر عالی ولی بیت یکی مونده به آخر مصرع دوم مشکل وزنی داره
    قم - مشهد ، کربلا تا قدس راهی مستقیم

    طبعتان همیشه پرنور

    یاعلی
    پاسخ:
    سلام برادر شقایق

    این شعر ویرایش نشده و در اصل به صورت خام و فقط به خاطر ایام ماه مبارک منتشر شد
    از ریزبینی و لطف شما واقعا متشکرم

    وب شما را هم دیدم
    زیبا بود
    (راستی منم برادر سیزده هستم)

    یا علی
  • اصغر عظیمی مهر
  • سلام عزیز
    زیبا سروده اید
     اما چاه غیرمستقیم من تاحالا ندیدم
    پاسخ:
    سلام استاد
    قدم رنجه شما به وبلاگ بنده بسی مایه افتخاره
    این غزل یکمی زیادی کار داره که خودم بهش اشاره کرده بودم
    دوست داشتم پست های قبلی را هم بخونید
    اما در هر حال منت گذاشتید تشریف آوردید
    ممنون
  • گلبرگ دانلود
  • سلام همین حالا قالب بیان خودتونو سفارش دهید!
    پاسخ:
    سلام جالب بود!
  • علیرضا جزینی
  • سلام.
    نماز روزه هاتون قبول . . . 
    به روزم با اولین پست و معرفی . . . 

    با نظرات سازنده تون ما رو همراهی کنید 
    و اگر هم دوست داشتید ما رو لینک کنید و بگید که لینکتون کنم

    کلیک رنجه بفرمایید. . .
    پاسخ:
    سلام
    نماز روزه های شما هم باشه قبول

    شروع جالبی در وبتان دارید
    با همین فرمون پیش بری لینک میشی داداش

    یاعلی
    سلام.
    طاعاتتون قبول...
    شعری بسیار زیبا و روان بود،
    درود بر شما!
    نمیتوانم بگویم کدامیک بهتر بود، همه ی ابیاتش دلنشین بودند!
    طبع تان جوشا باد و هماره بر راه حق مستدام باشید، به حق مولا...
    دعامون کنید،
    یا حق.



    + جسارتا یک سوال: در مصرع آخر، "راهی مستقیم" منظورتان نبود؟...
    پاسخ:
    سلام
    طاعات و عبادات شما هم قبول
    ممنون از لطف شما


    + نه منظورم "راهی مستقیم" نبود
    در 4 بیت قبل "راهی" 2 بار قافیه شده بود
    دوست نداشتم بار سوم تکرار بشه
    البته همون طور که گفتم این غزل تصحیح نشده منتشر شد
    شاید در مراحل تصحیح و با بسط غزل و اضافه شدن ابیات برای بار سوم هم در این بیت "راهی" را قافیه قرار بدم
    سلام علیکم
    خدا خیرت بده...
    خیلی شعر قشنگی بود...
    قلمت گرم...
    التماس دعا.یازهرا(س)
    پاسخ:
    سلام
    ممنون
    دم شما هم گرم
    التماس دعا شدید
    یا علی
    خیلی خوب بود من دوست داشتم

    طاعات و عبادت قبول
    خدا خیرت بده برا منم دعا من!
    پاسخ:
    سلام
    لطف دارید

    نماز روزه شما هم قبول
    محتاجیم به دعا

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی